drukarskiej. Można wyróżnić więc maszyny foliujące, cyfrowe, naświetlające czy też maszyny offsetowe. Ponadto drukarnie mogą posiadać także maszyny wycinające czy rolowe. Każdy rodzaj sprzętu obecnego w drukarni ma swoje własne zastosowanie. Im więcej różnego rodzaju maszyn posiada dana drukarnia, tym szerszy jest jej zakres świadczonych usług drukarskich. Podstawowymi maszynami przeznaczonymi typowo do drukowania są maszyny cyfrowe oraz sprzęt wykorzystywany do drukowania offsetowego, czyli maszyna naświetlająca oraz maszyna offsetowa. Zaplecze techniczne drukarni może więc być bardzo rozbudowane pozwalając tym samym na wykonywanie i realizację wielu różnego rodzaju wydruków, zarówno przy niskich jak i bardzo wysokich nakładach lub przy standardowych, jak i wielkoformatowych wydrukach.
Właściwości druku offsetowego
Druk offsetowy jest jedną z najczęściej oferowanych, zaraz po druku cyfrowym, metod wykorzystywanych przez drukarnie. Druk offsetowy jest techniką, która wykorzystuje druk płaski, co oznacza że poszczególne elementy matrycy drukarki znajdują się na jednakowym poziomie. Metoda druku offsetowego jest najczęściej wykorzystywana w przypadku dużej ilości odbitek oraz przy drukowaniu wielokolorowych materiałów. Wydruki wykonane za pomocą druku offsetowego są niezwykle dokładne oraz mogą być wykonane na różnego rodzaju materiałach, w tym na powlekanym papierze czy też na kartonie. Metodę druku offsetowego wykorzystuje się przy plakatach, książkach czy wielobarwnych materiałach, w tym map i katalogów. Drukarnia, która zajmuje się wykonywaniem realizacji za pomocą druku offsetowego, musi być zaopatrzona w odpowiedni sprzęt umożliwiający wielkoformatowe oraz wielonakładowe wydruki. Druk offsetowy jest najbardziej opłacalny przy dużych nakładach i większej ilości odbitek, zapewniając wysoką jakość drukowanych materiałów.
Ulotki nie mogą być długimi blokami
Wiesz już, jaka drukarnia zajmie się tworzeniem ulotek dla twojej firmy, ale wciąż nie ustaliłeś, jak one będą w ogóle wyglądać? Zadbaj więc o tę absolutną podstawę. Zanim wykonasz jakikolwiek następny krok, skorzystaj z poniższych rad, by upewnić się, że twoja ulotka została przygotowana w taki sposób, iż wywrze efekt na każdej czytającej ją osobie.
Najpierw ustal cel swoich działań. Nie możesz zabierać się za tworzenie ulotek, jeżeli wciąż nie wiesz, do czego są ci one potrzebne. A choć może wydać się to dziwne, niektórzy tak właśnie postępują. Idą za tłumem, a skoro tłum innych firm tworzy dla siebie ulotki, oni też chcą to robić, co niestety nie jest dobrym posunięciem. Pomyśl zatem, jakie informacje chciałbyś przekazać potencjalnemu odbiorcy. Musisz je sprecyzować i zawrzeć w jak najmniejszej ilości słów. Ulotki nie mogą być długimi blokami samego tekstu. Pamiętaj też o tym, by delikatnie je urozmaicić przy pomocy zmiany koloru bądź rozmiaru czcionki oraz drobnych elementów graficznych. Dopiero gdy uzyskasz stu procentowe zadowolenie z prezencji swoich narzędzi reklamowych, możesz zlecić ich druk. Następnie postaraj się je dobrze wykorzystać. Zadbaj o to, by taka ulotka trafiła dosłownie do każdego, do kogo chciałbyś z nią dotrzeć.
Ważniejszy jest natomiast sam druk i
Tworzenie narzędzi i gadżetów reklamowych zawsze jest w jakimś stopniu pracą kreatywną. Tylko w teorii do przygotowania ulotek niezbędna jest jedynie drukarnia. Niby można przesłać do niej jakiś zwykły szkic narysowany w prostym programie komputerowym, ale trzeba myśleć o tym, czy jakkolwiek zadziała on na klienta. A jeśli nie pojawi się w nim nic ciekawego i nie będzie on atrakcyjny pod względem wizualnym, każdy przejdzie obok niego obojętnie i nikt nawet nie weźmie go do ręki. Jak zatem kreować efektowne i tym samym efektywne ulotki reklamowe? Czym powinny się one wyróżniać, by nie wyglądały jak zwykłe zwitki papieru wypełnione czarnym tekstem?
Wbrew pozorom ta treść nie jest wcale najważniejszym elementem ulotek. Oczywiście broszurki reklamowe tworzy się po to, by coś nimi przekazać, ale mimo tego nie należy tracić czasu na wymyślanie skomplikowanych fraz i pisanie ich przepięknym literackim językiem. Im prościej, tym lepiej. Ważniejszy jest natomiast sam druk i ogólny wizerunek ulotek. Jeżeli ktoś nie ma doświadczenia w tworzeniu podobnych narzędzi, powinien zwrócić się ze swoją sprawą albo do agencji reklamowej, albo do jakiegoś dobrego grafika. To bardzo ważne, by ulotka przykuwała wzrok.